NOT well

Saturday, 19 September 2015

Redha_Tawakal :(


Allah ya Allah rasa sedih lak arini, lama dah x rasa sedih mcm skrg ni..Kecerian kegembiraan bukan lg menjadi milik ku..Bila aku senyum gelak sibukan diri dgn kerja sebenarnya aku terpaksa lakukan tu semua untuk aku lupa apa yg jadi...Cuba untuk lupa segala masalah sb ia mengganggu emosi aku..Perasaan nk marah x bertempat jejas pergaulan dgn org sekeliling....Td x pasal2 bdk watson kena marah hmm sorry la deh sape suh cari pasal td beli brg bratur nk byr kaunter A,, suh g kaunter B,,pegi B suh g kaunter C???mmg kena laaa...ok lupa kn pasal tu dorg pn dh minta maaf .......

Sebenarnya harini sedih sgt, dekat sebulan da berita sedih ni kadang rasa give up..rasa benci.. rasa dendam pd org yg mengkhianati kepercayaan ku..Persasaan tu kadang dtg membuak2 bila emosi menguasai diri, dgn akal yg waras je kita dapat kawal diri..Marah mmg marah walaupn dpt maaf kn kesalahan org untuk melupakan kesalahan tu sgt ssh. sb aku hanya manusia biasa...Tp bila di fikir kn blk smpai bila nk terus cmni kn..Doa bebanyak sabar kan hati, ikhlas kn segalanya, dan redha dgn ketentuan.

Harini cuti hujung mggu setelah penat bekerja suma org ada plan memasing ada yg rehat kt rumah, kuar nga kwn2, luang ms dgn keluarga bercuti mana2 ke kn...pd yg bujang pegi dating laa  tukn cehhh mesti harini hari happy sedunia...hahaha...Tp aku sebaliknya dlu2 tgu jgk cuti hujung mggu, bahagia rasa sampai x sabar2 tiap2 ari duk bilang ari nk cutiii..Tp sekarang aku fobia nga cuti2 ni...Xde perasaan pn nk cuti rela sibuk dgn kerja..Bosan ya teramat sgtt pastu mula laa nk pikir benda2...Tgk kisah kwn2  len happy je cam xde mslh...Allahu xtahu nk ckp apa sgt sgt sedih dgn nasib diri....

Jangan sedih sedih Allah kn ada :) hanya pada Dia tempat kita mengadu...Dia je faham perasaan kita..Dia juga lah yg bg kekuatan pada kita untuk terus bangkit meniti hari2 mendatang...Bersyukur kita dgn setiap apa yg diberi..Ujian juga tanda kasih sayang Allah pd kita...Saat kita leka dan lalain dgn dunia, Allah timpa ujian supaya kita ingat Dia dan kembali pada fitrah...Perlu ingt tiada kebergantungan kita melainkan Allah...

Bangkit dan terus bangkit dari kegagalan...Pengalaman akn mendewasakan kita, pengalaman juga menjadikan kita lebih matang dan bijak dlm menilai dan membuat keputusan kelak..Berserah dan takawal kpd Allah...

Moga Allah terima taubat kita,
Moga Allah terima ibadat kita,
Moga Allah tuntuni kita ke jalan yg di redhai,
Moga Allah permudahkn segala urusan kita,
Moga Allah damai kn perasaan kita,
Moga Allah limpah nikmat iman dan islam,
Moga Allah kurnia kan rezeki kpd kita,
Moga Allah redha setiap langkah perjalanan kita...














assalamualaikum......


1 comment: